Při práci v týmu Řízení rizik se doma moc neohřejete. O to víc toho ale zažijete

Dvě noci ve Stockholmu, na otočku do kanceláře v Praze, a pak rychle na letiště skočit na letadlo do Říma. I tak může vypadat práce v týmu Řízení rizik.

Své o tom ví Filip Jelínek, který tady pracuje už sedmým rokem a momentálně vede projekt pro velkou nadnárodní americkou společnost, která má desítky poboček po celé Evropě.

Na práci pro zahraniční klienty je Filip zvyklý. Obvykle se ale jedná o krátkodobé projekty, které se plánují dlouho dopředu. Tentokrát to ale už od začátku bylo trochu jiné.

Loni v létě nám přišel email od klienta z Německa s tím, že potřebuje čtyři naše lidi na čtyři týdny, a to hlavně seniory a manažery a navíc s nástupem hned v pondělí. Já měl v sobotu svatbu a ten projekt jsem měl dostat celý na starosti,“ vzpomíná Filip. „Oženit jsem se zvládl a svatební cestu jsem měl naplánovanou naštěstí až o měsíc později. V pondělí jsem se dozvěděl, že je to vlastně projekt na půl roku, pro šest lidí a nejen v Německu“ dodává.

Tolik zkušených seniorů samozřejmě k dispozici nebylo, a tak stál Filip před úkolem sestavit tým z mladších kolegů. „Nakonec projekt, který v Americe dělají senioři a manažeři, zvládáme s týmem složeným z mladých lidí,“ říká Filip s tím, že i díky takovým projektům se v EY k práci v zahraničí může dostat i úplný junior. Třeba hned po škole.

Jedním z juniorů, které si do svého týmu Filip vybral, byl i Jaroslav Volmut, který tou dobou v EY pracoval dva roky. „S Filipem jsem na tom pracoval hned od začátku, protože jsem měl s podobnými projekty zkušenost. V týmu se mnou ale byli i kolegové, kteří na projekt naskočili hned po škole. Třeba Andrejka od nás z týmu jela do Německa 3. den po nástupu. Díky tomu, že jde o nadnárodní společnost a my jsme museli navštívit všechny entity, jsme procestovali velkou část Evropy. Podívali jsme se do Německa, Anglie, několikrát jsme byli ve Švédsku, ale třeba i ve Švýcarsku,“ popisuje Jaroslav.

A jaké to je, když namísto postupného zaučování skočíte rovnýma nohama do obřího projektu, který se navíc celý řeší v angličtině? „Člověk se musí rychle adaptovat, takže nejen, že se naučíte hodně nových věcí, ale také osobnostně vyrostete,“ shrnuje své pocity Jaroslav. „Kdo chce pracovat u nás v týmu, musí počítat s tím, že se bude muset pořád učit – možná i víc než na vysoké. Nové věci se ale učíte přímo v praxi – dostanete úkol, starší kolega vám teoreticky vysvětlí, jak si s ním máte poradit, a vy to pak praktikujete,“ dodává. „V EY si člověk může zkusit nové věci a spoustu se toho naučit. Ale pokud nechce, spíš ho to semele,“ doplňuje Jaroslava Filip.

Práce u zahraničního klienta je náročnější a možná i více stresující než obvyklé pracovní dny, kdy po práci u klienta přijdeme i do našich kanceláří mezi kolegy a do prostředí, které dobře známe. Na druhou stranu při projektech v zahraničí je příjemným zpestřením třeba ubytování ve fajn hotelech, večeře v dobrých restauracích s klientem i kolegy z jiných EY kanceláří nebo volný čas na poznávání měst, ve kterých klient sídlí. „Podle mě je velká výhoda, že u dvoutýdenních projektů máme na výběr, jestli chceme letět na víkend domů nebo zůstat na místě. Takže můžete mít zaplacený víkend v Londýně, Edinburghu nebo Amsterdamu“ přidává další výhody Jaroslav.

Chceme, aby lidi práce bavila. Když se někdo touží podívat do Švédska, snažíme se mu vyjít vstříc a naplánovat mu výjezd právě tam. U nás se řídíme heslem: Work hard, party hard. Máme zodpovědnou práci, jejíž výsledky práce mají reálné dopady na fungování firmy, ale po práci se za to umíme odměnit. Třeba ve Francii jsme šli v noci k Eiffelovce nebo ve Švédsku jsme navštívili jeden z největších zábavních parků na světě a vyzkoušeli, že adrenalin se dá zažít i mimo projekty“ pochvaluje si Filip.

Pokud tedy toužíte po práci, při které navštívíte hlavní metropole Evropy a nemusíte si na to brát ani dovolenou, je pro vás tým Řízení rizik to pravé. A strach z náročných začátků mít rozhodně nemusíte, vždycky je s vámi někdo, kdo vám pomůže a podpoří vás. Spíše si vezměte příklad z Jaroslava: „Hlavní je se nebát a prostě to zkusit. Přesně tak jsem to udělal já a vyšlo to.

Sandra Jirásková

Recruitment manager

Máš zájem o newsletter plný inspirace?